A szen tély keleti fôfalán – in situ –, mintegy három méter magasságban, a hatalmas há rom-osztású gótikus ablak alatt, téglával elfalazott fülkében, csúcsíves záródású kôkerettel övezett, 1×1 méteres freskó-kép a templom titulusát, a mennybe felvett Istenanyát mint az Ég királynôjét, trónuson ülve ábrázolja. Az Istenanya fénylô kék háttér elôtt, frontálisan elhelyezett, egyenes záródású trónuson, két piros párnán ül. Gyermekét, aki a bal térdén áll, nagy szeretettel öleli át a baljával. Karcsú, légies alakja kék ru hát és fehér, hosszú ujjú, a csuklónál összeszûkülô mellényt visel. Erre borul a kék béléses palást, amelyet a mellen aranyfestésû kettôs csat fog össze. A pa lást színe – jelenleg – a fehér alapozást mutatja, amelyen piros festéknyomok láthatók. Ezek feltehetôen az arany vagy ezüst festés, ill. rátét alapozásának maradványaiként értelmezhetôk. A palást a csat alatt szétnyílik, és helyet ad a Madonna jobb karjának, amelyet könyök ben hajlítva tart maga elôtt. A palást felsô része feszesen borul Mária vállára, majd gazdag redôzetû, hosszú uszállyal folytatódik. A palást a Madonna ölét és lábát betakarva a trón dobogójára hull alá. Az uszály vége – ugyancsak ritmikusan redôzve – Mária jobbján visszahajlik a trónpárnákra. Az Istenanya köz vetlen tekintettel fordul a nagyobbacska, szôke fürtös gyermek felé, aki hosszú, kék ruhában, beszédesen gesztikulálva, figyelmesen fordul az édesanyja felé. Mária ke rek arcát vállra omló szôke haj keretezi a fehér fátyol alatt. E felett díszes korona tündököl, amely, az oxidálódás fekete nyomai szerint, eredetileg ezüst lehetett. Mind kettôjük fejét köríves dicsfény övezi, amelynek egybekapcsolódása fokozza az anya és gyermeke szeretô egységét. A dicsfény jelenlegi fehér tányérja csak az ala pozás színe, amelyet – fel te he tôen – aranyozás borított. A trónus hátlapját kék alapon színes geometrikus mintával – csúcsívre állított rombusz és négyzetek váltakozásá val – díszes trónkárpit takarja. A trónust két karfa övezi, amely élesen metszett egyenesekkel alakított hasábokból áll. A karfát és az elôoldalt négyzetesen bevésett tago za tok gazdagítják, amelyekben intarziadíszítés kaphatott helyet. A trónus perspekti vikus ábrázolása két nézetre épül, a padozatot és a dobogót felülnézetbôl, míg a füg gô leges tagozatokat elölnézetbôl mutatja be a mûvész. A trónust – a jelenlegi állapotban – a sárgák-pirosak-barnák különbözô árnyalatai színezik. A trón támlája felett, a kék azurit háttér elôtt, magasan kiemelkedik az Istenanya és a gyermek kissé alulnézetbôl ábrázolt alakja. A falképet 2010 tavaszán a téglával elfalazott fülkében mészréteg alól szabadította ki Derdák Éva festô-restaurátor mûvész. Az ábrázolás meglepôen ép, de K