Acker, WRB: Néhány T'ang és Pre-T'ang szöveg a kínai festészetről , 2 vols (Leiden, 1954 / R 1974) (ideértve a fontos elsődleges forrás szőnyeget)
Barnhart, RM, szerk .; A Nagy Ming festõi; A Császári Bíróság és a Zhe Iskola (Dallas, 1993)
Bartholomew, T .: A botanikus edények a kínai művészetben a San Francisco Ázsiai Művészeti Múzeum gyűjteményéből , Tájékoztatás, xvi / 9 (1985 szeptember), 18-34.
Bickford, M .: Tinta szilva: Kínai tudósfestmény műfaj készítése (Cambridge, 1996)
Billeter, JF: A kínai írási művészet (New York, 1990)
Jade csontok, jég lélek: A virágzó szilva a kínai művészetben (pl. Kat. M. Bickford és mások, New Haven, Yale UAG; St Louis, A. Mus .; 1985) (kiterjedt bibliog.)
Brinker, H .: Zen a festészet művészetében (London és New York, 1987)
Ecsetvonások: a kínai festészet stílusai és technikája (pl. Kat. So. Ng, San Francisco, Kalifornia, ázsiai A. Mus; Santa Barbara, CA, Kalifornia, Mus. A; 1992-3
Bush, S. és Shih Hsio-yen: Korai kínai szövegek a festészetről (Cambridge, MA, 1985)
Bush, S .: A kínai festészeti irodalom: Su Shih (1037-1101) Tung Ch'ich'ang-ig (1555-1636) (Cambridge, MA, 1970)
Cahill, J.: Elválás a parton: A korai és középső Ming-dinasztia kínai festménye , 1368-1580 (New York, 1978)
Cahill, J .: A konfuciánus elemek a festészet elméletében , A konfuciánus meggyőzés , szerk. Wright A. (Stanford, 1966), 115–40
Cahill, J .: A hat törvény és az, hogyan lehet őket elolvasni , A. Orient., Iv (1961), 132-63.
Cahill, J .: Kínai festészet (Genf és New York, 1960)
Cahill, J .: Hills a folyón túl: A Yuan-dinasztia kínai festménye , 1279-1368 (New York, 1976)
Cahill, J .: A kényszerítő kép: természet és stílus a tizenhetedik századi kínai festészetben (Cambridge, MA, 1982)
Cahill, J .: Távoli hegyek: A Késő Ming-dinasztia kínai festménye, 1570-1644 (New York, 1982)
Cahill, J .: A festő gyakorlata: Hogyan éltek és dolgoztak a művészek a tradicionális Kínában (New York, 1994)
Chang, I. és Zhang, Y .: Csiszolt hangok: Kalligráfia a kortárs Kínában (Washington, DC, 1998)
Chang, LL és Miller P .: Négy ezer éves kínai kalligrafia y (Chicago és London, 1990)
Kínai kalligráfia (ex. Kat. Tseng Yu-ho Ecke, Philadelphia, PA, Mus. A., 1971)
Kínai ábrafestmény (ex. Kat. T. Lawton, Washington, DC, Freer, 1973)
Chou, JH és Brown C.: Az elegáns ecset: kínai festészet a Qianlong császár alatt , 1735-1795 (Phoenix, 1985)
Clunas, C .: Képek és vizuális viszonyok a korai modern Kínában (Princeton, NJ, 1998)
Coleman, E .: Shih-t'ao festészetfilozófiája (Hága, 1978)
A kínai festészet nyolc dinasztiája: a Nelson Galéria-Atkins Múzeum , a Kansas City és a Cleveland-i Művészeti Múzeum (pl. A kat. Wai-kam Ho és mások, Cleveland, OH, Mus. A. és Kansas City, MO, Nelson-Atkins Mus. A., 1980)
Ellsworth, R .: Későbbi kínai festészet és kalligráfia , 1800–1950 (New York, 1987)
Fang, Jing Pei: A kínai tudós kincsei: forma, funkció és szimbolizmus (New York, 1998)
Fong, W. és Watt, J .: A múlt birtoklása: Kincsek a Taipei Nemzeti Palota Múzeumból (New York, 1997)
Fong, W .: Császári portrék a dal, a jüan és a ming periódusaiban , Ars Orient., Xxv (1995), 47-6.
Fong, W .: Az elme képei (Princeton, 1984)
Fong, W .: A reprezentáción túl: kínai festészet és kalligráfia a 8.-14. Században (New York, 1992)
Franke, H .: Két Yüan értekezés a portréfestés technikájáról , Kelet. A., os, iii (1950), 27-32
Fu, M. és Fu, Shen: Tanulmányok a közismertetésben: Kínai festmények az Arthur M. Sackler gyűjteményből New Yorkban és Princetonban (Princeton, 1973)
Gugong shuhua lu (Festménykatalógus a Nemzeti Palota Múzeumban, Tajpej), 4 hangos (Taipei, 1965)
Han és T'ang Murals (ex. Kat. J. Fontein és T. Wu, Boston, MA, Mus. FA, 1976)
Huang, Binhong és Deng, Shi, szerkesztés: Meishu congshu (Collectanea on art) (Sanghaj, 1947 / R 1975)
I n Pursuit az ókortól: a kínai festmények a Ming és Ch'ing dinasztia gyűjteményéből Mr. és Mrs. Earl Morse (EXH. Kat. R. Whitfield, Princeton U., NJ, A. Mus., 1969)
Kesner, L .: Memória, érzékenység és identitás a kínai ősi portrékban , bull. Nat. Gal. Prága, iii (1994), 4-15
Kidd, D .: Rituális és realizmus a palota portrékában , Orient. A., xix / 4 (1973), 421-8
Lachman, C .: A híres dal-dinasztia festőinek értékelése: Lui Tao-ch'un Songchao minghua ping , T'oung Pao Monographie 16 (Leiden és New York, 1989)
Laing, E .: A virágírás és a madár-és virág-műfaj eredete a kínai művészetben , Bull. Mus. Far E. Ant., Lxiv (Stockholm, 1992), 180-223
Laing, E .: Tudósok és bölcsek: Tanulmány a kínai ábrafestésről (dissz., Ann Arbor, MI, 1967)
Ledderose, L .: Tárgy a korai kínai festészet kritikájában , Kelet. A., ns, xix / 1 (1973), 69-83
Ledderose, L .: Mi Fu és a kínai kalligráfia klasszikus hagyománya (Princeton, 1979)
Lee, SE és Ho, Wai-kam: Kínai művészet a mongolok alatt: A Yuan-dinasztia (1279-1368) (Cleveland, 1968)
Liang, B., ed .: Kiválasztott kínai portréfestmények a Nanjing Múzeumból (Hong Kong, 1993)
Lin, Y .: A kínai művészetelmélet (London, 1967)
Little, S .: A halhatatlanok birodalma: Daoizmus a kínai művészetekben (Cleveland, 1988), 1-67.
Liu, C., D. Ching és J. Smith, szerk .: Karakter és háttér a kínai kalligráfiaban (Princeton, NJ, 1999)
Maeda, RJ: Két énekes szöveg a kínai festészetről és a 11. és 12. századi tájstílusról (New York, 1978)
Munakata, K .: Ching Hao Pi-fa chi: Megjegyzés a kefe művészetéről (Ascona, 1974)
Munakata, K .: Szent hegyek a kínai művészetben (Urbana és Chicago, 1991), vii., 200. oldal
Munsterberg, H .: Zen és keleti művészet (Tokió, 1965)
Murck, A. és Fong, Wen, szerk .: Szavak és képek: Kínai költészet, kalligráfia és festészet (New York, 1990)
Murck, C., ed .: Művészek és hagyományok: A múlt felhasználása a kínai kultúrában (Princeton, 1976)
Nakata, Y., ed .: Chugoku no bijutsu: Shoseki (Kína művészete: Kalligráfia) (Kyoto, 1982); Eng. transz. mint a kínai művészet története: kínai kalligráfia (New York, Tokió és Kiotó, 1983)
Nie, C., ed .: Qingdai gongting huihua: Gugong bowayuan cang wenwu zhenpin (Qing-dinasztia bírósági festményei a Palota Múzeumban) (Hong Kong, 1996)
Norman, J .: Kínai (Cambridge, 1988)
Sakanishi, S .: Lin ch'üan kao chih: esszé a tájfestésről (London, 1959)
Seckel, D .: A portrék növekedése a kínai művészetben , Artibus Asiae, liii / 1-2 (1993), 7–26.
Seckel, D .: Das Portrat, Ostasien (Heidelberg, 1997)
Silbergeld, J .: Kínai festészeti tanulmányok nyugaton: A helyszínről szóló cikk , J. Asian Stud., Xlvi / 4 (1987), 849-97.
Silbergeld, J .: Kínai festési stílus: média, módszerek és alapelvek (Seattle, 1980)
Sirén, O .: Kínai festészet: Vezető mesterek és alapelvek , 7 darab (New York és London, 1956-8)
Sirén, O .: A kínai festészet művészete (New York, 1963)
Soper, AC: T'ang ch'ao ming hua lu: A T'ang-dinasztia ünnepélyes festői, Chu Ching-Hsüan, T'ang , Artibus Asiae, xxxi (1958), 204-30.
Soper, AC: Hsieh Ho első két törvénye , Far EQ, viii (1949), 412–23.
Soper, AC: Kuo Jo-hsü festészeti tapasztalatai (T'u-hua chien-wen chih) (Washington, DC, 1951 / R 1971)
Spiro, A .: Az ősök megfontolása: esztétikai és társadalmi kérdések a korai kínai portrékban (Berkeley, CA, 1990)
A császári kínai példányok: kincsek a Taipei Nemzeti Palota Múzeumból (ex. Kat ., New York, Met., 1996)
Stuart, J. és Rawski, E .: Az ősök imádása: kínai emlékportrék (Washington, DC és Stanford, 2001)
Sullivan, M .: Kínai tájfestmény a Sui és T'ang-dinasztiákban (Berkeley, 1980)
Sullivan, M .: A tájfestmény születése Kínában (Berkeley és Los Angeles, 1962)
Sullivan, M .: A keleti és a nyugati művészet találkozója (London és New York, 1973)
Suzuki, K., szerk .: Chugoku kaiga sogo zuroku (Kínai festmények indexe) , 5 volt (Tokió, 1982)
Takeyoshi, Tsuruta: Kindai Chugoku kaiga (Modern kínai festmény) (Tokió, 1974)
A kínai tudós stúdiója: Művészi élet a késő ming időszakban: Kiállítás a Sanghaji Múzeumból (ex. Kat., Szerk. Chu tsing Li és JCY Watt; New York, Asia Soc. Gals; Seattle, WA, A. Mus) Washington DC, Sackler Gal .; Kansas City, MO, Nelson-Atkins Mus. A; 1987-8)
A beágyazott kép: kínai kalligráfia a John B. Elliot gyűjteményből (ex. Kat. R. Harrist, Jr, Wen Fong és mások, Princeton, NJ, Művészeti Múzeum, Princeton U., 1999)
Thiriez, R .: Fotózás és portrék a tizenkilencedik századi Kínában , E. Asian Hist., No. 17-18 (1999. június / december), 77-102
A kefe nyomai: Kínai kalligráfia vizsgálata (pl. Shen Fu és mások, kat.: New Haven, CT, Yale UAG; Berkeley, CA, A. Mus; 1977)
Vinograd, R .: Az önkormányzat határai: kínai portrék , 1600–1900 (New York, 1992)
Weidner, M., ed .: Virágzás az árnyékban: Nők a kínai és japán festészet történetében (Honolulu, 1994)
Wu, H .: A kettős képernyő: közepes és reprezentáció a kínai festészetben (Chicago, 1996)
Wu, H .: A Wu Liang-kegyhely: a korai kínai képi művészet ideológiája (Stanford, Kalifornia, 1989)
Wu, Yangmu: A kínai festészet technikája (London, 1990)
Xie, Zhiliu: Jianyuzagao (Xie Xhiliu különféle írói véleményei) (Sanghaj, 1979)
Yu, Anlan, szerk .: Hua shi congshu (Collectanea a festészeti történelemről) (Sanghaj, 1962)
Yu, Haiyan, szerk .: Hua lun congkan (Collectanea a festészet elméletéről) (Peking, 1937)
Yu, Jianhua, szerk .: Zhongguo Hualun Leibian (Kínai festészet diskurzusainak antológiája)